Historia:
o marce
octenisept®
Od ponad 130 lat Schulke jest
liderem z zakresie zapobiegania
infekcjom, jak i rozwiązań
z zakresu higieny.
Działamy zarówno w branży medycznej jak i kosmetycznej.
Fundamentem naszego DNA od zawsze jest potrzeba eksploracji,
która to prowadzi nas do nowych, innowacyjnych rozwiązań.
Nasza misja
Naszą misją jest ochrona zdrowia ludzkiego przed drobnoustrojami. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, podczas pandemii Covid-19, mogliśmy przekonać się jak ważne dla nas jest przestrzeganie zasad higieny i zapobiegania infekcjom. Dlatego też wszystkie nasze produkty opracowywane są zgodnie z rygorystycznymi zasadami i posiadają sprawdzone, skuteczne działanie.
Poznaj historię
Rudolf Schülke oraz Julius Mayr zakładają w Hamburgu firmę Schülke & Mayr GmbH. W niej produkują Lisol, który jest pierwszym na świecie markowy środkiem dezynfekcyjnym. I to właśnie jemu zawdzięcza się zwycięstwo nad szalejącą w 1892 roku w Hamburgu epidemią cholery.
W tym roku firma opracowuje sagrotan®, czyli pierwszy markowy środek dezynfekcyjny przeznaczony do użytku w gospodarstwach domowych.
To przełomowy czas, w którym na rynku pojawił się pierwszy markowy, przeciwdrobnoustrojowy środek przemysłowy. Natomiast kolejne lata dla firmy to patenty uzyskane dla nowych produktów.
W Glashutte, Norderstedt rozpoczyna się budowa nowoczesnej fabryki, która wyposażona zostaje w laboratoria chemiczne i bakteriologiczne.
Założona zostaje Fundacja Rudolfa Schülke, której celem jest badanie i rozwój w dziedzinie higieny i mikrobiologii.
Do obrotu zostaje wprowadzony mikrozid® – szybko działający środek dezynfekcyjny dla sektora medycznego.
Na rynek wprowadzony zostaje octenisept® – środek antyseptyczny do błon śluzowych oraz na rany. Charakteryzuje go szybkie działanie oraz nieprzeciętna trwałość, dzięki czemu lek ten oceniany jest jako „doskonały” w licznych rankingach prowadzonych przez niemieckie stowarzyszenia konsumentów.
W laboratoriach firmy Schülke powstaje oparty na oktenidynie preparat do płukania jamy ustnej. Bardzo szybko zyskuje on duże uznanie konsumentów, stając się przebojem na rynku.
W kwietniu firma Schülke świętuje obchody 130-lecia działalności. W tym czasie mała, rodzinna spółka z północnych Niemiec przeszła długą drogę, przekształcając się w dużą, międzynarodową firmę.